کد خبر: 34234

حمیداوی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

اگر تیم‌ملی گل‌محمدی را بخواهد حرفی نداریم/ جواب همیشگی ما برای پرسپولیسی شدن یحیی منفی است

مالک شهر‌خودرو گفت: همه ما تیم‌ملی را دوست داریم. پرچم ایران یک بحث دیگر دارد چون همه ما سرباز وطن هستیم. اگر تیم‌ملی یحیی را بخواهد گردن ما از مو هم باریک‌تر است چون بحث پرچم و آبروی ایران در میان است.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، شهر‌خودرو بار دیگر در فوتبال ایران اقتدار خود را ثابت کرده و در پایان یک ثلث لیگ برتر خود را به صدر جدول رسانده تا بار دیگر خود را به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی معرفی کند. این در حالی است که با قدرت‌نمایی دوباره مشهدی‌ها و از سوی دیگر ناکامی‌های اخیر پرسپولیس و تیم‌ملی یک‌بار دیگر نام یحیی گل‌محمدی، سرمربی موفق شهر‌خودرو برای هدایت دو تیم مذکور ناکام به‌عنوان مهم‌ترین گزینه داخلی مطرح شده است. بر همین اساس با رئیس هیات‌مدیره و مالک شهر‌خودرو در «فرهیختگان» امروز درخصوص موارد مطروحه صحبت کردیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با فرهاد حمیداوی را در ادامه می‌خوانید.

درباره قدرت‌نمایی دوباره شهر‌خودرو در لیگ برتر ایران و صدرنشینی مجدد این تیم صحبت کنید. سال گذشته همین وضعیت به‌خاطر مشکلات مالی از دست رفت.

متاسفانه در فوتبال ما هرکسی نتیجه نمی‌گیرد آن را به بی‌پولی ربط می‌دهد. الان با قدرت‌هایی مثل تراکتورسازی، سپاهان، استقلال و پرسپولیس مبارزه می‌کنیم که هرکدام سال‌های زیادی در این فوتبال سابقه دارند و این در حالی است که تیم ما جوان است و اگر هم امروز نتیجه گرفته‌ایم اول به لطف خدا و امام رضا(ع) و سپس هواداران و کادرفنی فهیم و توانمندی هست که این اتفاق بزرگ را رقم زده و تیم را تا اینجای کار صدرنشین کرده‌اند.

چقدر به قهرمانی فکر می‌کنید؟

اینکه بگوییم ما حتما قهرمان می‌شویم درست نیست، اما تلاش می‌کنیم در بین مدعیان باشیم.

تا چه اندازه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را جدی می‌گیرید. البته قبل از مرحله گروهی باید دو دیدار پلی‌آف را برگزار کنید.

نگاه ما به لیگ قهرمانان آسیا فقط تجربه اندوزی است. ما برای لیگ ایران که از لیگ‌های خوب آسیا به‌شمار می‌رود هم جوان هستیم چه برسد به آسیا و به‌همین‌دلیل برای کسب تجربه به این رقابت‌ها می‌رویم هرچند به‌عنوان نماینده ایران به‌دنبال آن هستیم تا در این رقابت‌ها نیز از پرچم ایران دفاع کنیم.

کار کردن با ستاره‌هایی مانند رحمتی، باقری یا رفیعی سخت نیست؟

این موضوع در ارتباط با من نیست چون من با آنها کار نمی‌کنم و این کادرفنی هستند که با بازیکنان کار می‌کنند. به‌نظرم یحیی به قدری توانمند و مجرب هست که با ستاره‌ها به‌راحتی کار کند. او با تجربه حضور در جام‌جهانی و بازی‌های ملی فراوان و قهرمانی‌هایی که داشته و تجربیات مستمر در فوتبال، خیلی راحت‌تر از تصور تیم را کنترل می‌کند و تدابیر فنی‌اش را پیش می‌برد و ان‌شاءالله در پایان فصل همه ما را روسفید کند.

نام یحیی برای مربیگری پرسپولیس و حتی تیم‌ملی مطرح شده است. اگر در این مقطع چنین درخواستی از شما داشته باشند پاسخ‌تان چیست؟

درباره حضور در پرسپولیس کسی صحبتی با ما انجام نداده است و اگر صحبت یا درخواستی هم مطرح شود پاسخ ما منفی است و اگر در آینده هم این اتفاق بیفتد باز هم پاسخ ما منفی خواهد بود. ما روی افکار و سیاست‌های یحیی تیم خود را بسته‌ایم و قرارداد او نیز دو ساله است و این را هم می‌دانیم که یحیی خودش هم دوست دارد در کنار امام رضا(ع) کار کند.

و اگر از فدراسیون فوتبال سراغ‌تان بیایند؟

اول بگویم که همه ما تیم‌ملی را دوست داریم. پرچم ایران یک بحث دیگر دارد چون همه ما سرباز وطن هستیم. اگر تیم‌ملی یحیی را بخواهد گردن ما از مو هم باریک‌تر است چون بحث پرچم و آبروی ایران در میان است. ضمن اینکه لیاقت او بیشتر از اینهاست و گل‌محمدی توانمندی این را هم دارد که سرمربی تیم‌ملی شود. ما باید در تیم‌ملی‌مان از پتانسیل ایرانی استفاده کنیم و چه‌کسی بهتر از یحیی؟ اما در تیم‌های داخلی و پیشنهاد حضور یحیی گل‌محمدی در آنها اصلا حرفش را هم نزنید.

* نویسنده: محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار

مرتبط ها